Help, ik moet onverhoopt de vakantie van de hond/kat annuleren!!!
Het is altijd heel vervelend wanneer je onverhoopt je vakantie moet annuleren. Je zit dan helemaal niet te wachten op ook nog eens extra kosten. Gelukkig zijn daar in vakantieland speciale annuleringsverzekeringen voor. Helaas dekken deze verzekeringen niet de kosten van het dierenpension waardoor je alsnog financiële schade lijdt.
Natuurlijk hebben wij een annuleringsregeling, volgens de algemene voorwaarden die wij hanteren, maar ondanks dat annuleren tot 2 maanden van tevoren bijna kosteloos mogelijk is is zelfs deze termijn niet voor alle annuleringen haalbaar. Hoe graag we het ook zouden willen om wat coulanter met deze regels om te gaan, het kan simpelweg niet. Aangezien wij maar een klein dierenpension zijn met beperkte-huisvesting lijden wij meteen financiële schade wanneer er een boeking op korte termijn wordt geannuleerd. Er is immers al NEE verkocht voor de door jou gereserveerde plaats en de kans dat het lukt om een dergelijk ‘gat’ te vullen is minimaal. Om dit probleem voor beide partijen op te lossen bieden wij daarom nu naast de vaste annuleringsregeling een extra annuleringsservice aan.
Twee goede redenen om gebruik te maken van onze annuleringsservice.
- Zodat u geen financiële schade lijd, mocht uw vakantie onverhoopt niet door kunnen gaan.
- Zodat u de niet gebruikte dagen vergoed krijgt wanneer u uw vakantie moet afbreken.
Wanneer kun je gebruik maken van deze service?
Tot 7 dagen nadat u de reserveringsbevestiging heeft ontvangen kunt u nog aangeven dat u toch graag gebruik wenst te maken van deze annuleringsservice. Wij zullen deze dan activeren en u een nieuwe reserveringsbevestiging mailen waarop deze service ook vermeld staat.
Wat dekt deze service?
Als u uw vakantie moet annuleren wegens calamiteiten of eerder naar huis moet komen wegens calamiteiten dan ontvangt u het betaalde bedrag aan pension vergoeding terug.
De betaalde 10% van deze service ontvangt u uiteraard niet terug.
Om misbruik te voorkomen moet u kunnen aantonen dat u daadwerkelijk een vakantie geboekt heeft van datum tot datum en dus ook echt de hele periode opvang nodig had. Dit doen we zodat niemand onnodig plekken gaat vrijhouden.
Wat zijn calamiteiten? Ziekte of overlijden familieleden tot 3e graads, ziekte of overlijden huisdier, echtscheiding, vervoersmiddel vakantie kapot gegaan vlak voor vertrek (30 dagen) of tijdens de reis. Je samengestelde reis word geannuleerd of verzet door het reisbureau. Ernstige schade aan je huis of bedrijf vlak voor vertrek(30 dagen). Onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband.
Wat dekt deze service niet?
Uw huisdier is niet correct of te laat ingeënt en word hierdoor geweigerd.
U weet nog niet zeker of u opvang nodig heeft, misschien kan er thuis iemand opvangen, misschien niet. Maar omdat wij snel vol zitten reserveert u vast zodat u zeker weten opvang heeft.
Daar is deze regeling niet voor bedoelt.
U weet nog niet zeker welke periode u met vakantie gaat, daarom reserveert u 2 periodes en annuleert er dan 1. Daar is deze regeling niet voor bedoelt.
U weet nog niet zeker of u wel met vakantie gaat, maar omdat wij altijd snel vol zitten reserveert u toch vast een plekje voor het geval u toch nog weg wilt die periode. Daar is deze regeling niet voor bedoelt.
Hoe sluit ik deze service af? Onderaan het reserveringsformulier vind je de knop ‘Ik wil gebruik maken van de annuleringsservice’ klik deze aan zodat deze direct in de boeking en de factuur verwerkt wordt. Ben je dit vergeten? Neem dan binnen 7 dagen na het boeken contact met ons op zodat wij de annuleringsservice alsnog in de boeking kunnen verwerken.
Wat kost deze extra service?
Voor de annuleringsservice rekenen wij 10% van de boekingskosten.
Dit is incl 21% belastingen
Na het afsluiten ontvang je een mail van de totale reserveringskosten plus de kosten van de annuleringsservice.
30% van de reserveringskosten plus de totale kosten van de annuleringsservice moeten binnen 14 dagen voldaan zijn.
De overige 70% moet worden voldaan uiterlijk 21 dagen voor het brengen van uw huisdier.
Hoe kan ik annuleren?
Annuleren kan via mail info@dierenpensionkesteren.nl
of een telefoontje naar Dierenpension Kesteren 0488-481046. Zorg dat je dit
minimaal 24 uur voor de brengdag doet, zodat je ons niet voor niets laat
wachten op een gast die niet komt. Natuurlijk geldt hoe eerder hoe beter.
Kom je onverhoopt eerder naar huis neem ook dan via een email of telefoontje contact met ons op zodat we een nieuwe ophaaldag en -tijd af kunnen spreken en zodat de factuur aangepast kan worden en we tijdig een correcte terugbetaling kunnen doen.